BeszédÉszlelés ÉS beszédértés vizsgálat

• gyermeke gyakran visszakérdez?
• olyan mintha nem értené a hallottakat?
• többször félreérti a hozzá intézett mondatokat?
nem köti le a mesehallgatás? Nem érti a hallott meséket, történeteket?

Keressen minket, segítünk feltérképezni a problémát!

A felmérés folyamata

(Írásbeli véleményt igény szerint, külön kérésre elkészítjük: +12.000.-Ft)

A vizsgálat célja

A beszédpercepciós elmaradás, nehézség vagy zavar típusának, helyének és mértékének feltérképezése, majd a megfelelő terápia meghatározása

Egyes gyanújelek jelenléte esetén a teszt elvégzése feltétlenül ajánlott, lehetőség szerint még az iskolakezdés előtt. Ilyen gyanújel lehet pl. a megkésett beszédfejlődés; a tartósan fennálló beszédhiba;

a “figyelmetlenség” ép hallás mellett; a gyakori visszakérdezés, félrehallás; a mesehallgatás kerülése; magatartási, viselkedési problémák; iskolás korban a lassú ütemű, nehezített olvasás- és/vagy írás- és/vagy idegennyelv-elsajátítás; a helyesírás nehézségei; egyéb tanulási nehézségek stb.


Miből áll?

A vizsgálat 19 alteszből áll, melyek közül az első a GOH - beszédhallást szűrő teszt (fakultatív).

Ennek során fejhallgatón keresztül 10-10 szót hall a gyermek mindkét fülében, melyeket vissza kell ismételnie. További tíz alteszt vizsgálja a beszédészlelést, kettő a beszédmegértést, három a tárolást-előhívást, kettő a vezérlést (agyfélteke-dominancia, centrális működés), majd végül egy teszt a kezességet, melynek meghatározását a vizsgálat alatti folyamatos megfigyelés is alátámasztja.


Mit kell róla még tudni?

A beszédhallást, beszédészlelést és -megértést vizsgáló GMP-GOH diagnosztika elvégzése 3 éves kortól 13 éves korig javasolt, azonban fennálló problémák esetén 18 éves korig is elvégezhető.

A vizsgálati idő kb. 60 perc. A szülők vizsgálaton való jelenléte javasolt annak érdekében, hogy megismerjék gyermekük rejtett nehézségeit a beszédpercepció és beszédértés egyes területein. Ezt követően a szülővel történő konzultáció ideje 60 perc

A beszédvizsgálat eredményei alapján összeállításra kerül a fejlesztési javaslat, ami előtt felmerülhet a részletes audiológiai kivizsgálás szükségessége is.

SZAKEMBER

Kéri-Nagy Krisztina

preventív- és korrektív pedagógiai pszichológia szakértő, szakvizsgázott fejlesztőpedagógus, tanító, tanár, gyógypedagógus j, 

Alapozó Terápia mozgásfejlesztő